مسابقه صداتو؛ جذاب و تماشایی مثل جوکر

صداتو بعد از جوکر یکی از موفق ترین شوهای شبکه نمایش خانگی است.

دوات آنلاین -مسابقه صداتو این روزها حسابی سر و صدا به پا کرده است. این مسابقه هیجان انگیز بعد از چند شو ناموفق در شبکه نمایش خانگی توانسته بار دیگر توجه علاقه مندان به این گونه برنامه ها را جلب کند. چنین اتفاقی پیش از این در برنامه جوکر رخ داده بود.

 

کمک کننده های جذاب صداتو

صداتو به صورت هفتگی از فیلیمو پخش می شود و چند فاکتور اصلی برای موفقیت دارد. مجری این برنامه محسن کیایی است؛ بازیگری که نامش در هر فیلم و سریالی همچون مهر اعتبار است. او هم در عرصه کمدی کارهای موفقی داشته و هم در سریال های درامی مانند بی گناه. کیایی، بازیگر محبوب و البته چاقی بود که حالا با ظاهری متفاوت در مسابقه صداتو ظاهر شده است. او لاغر شده، خیلی هم زیاد و چهره اش نیز تغییر کرده اما همچنان جذاب است و مسلط و پرانرژی مسابقه را اجرا می کند.

 

صداتو چهار کمک کننده دارد. امیرمهدی ژوله آن ابتدا که از عرصه مطبوعات وارد حوزه نویسندگی طنز شد و با هنرمندان مطرحی همچون برادران قاسمخانی، مهران مدیری و … کار کرد  چندان برای عموم شناخته شده بود اما حالا بازیگر و نویسنده ای نام آشنا است که اتفاقا صدای خوبی هم دارد؛ اگر موافق نیستید اجرای با من صنمای او را در جوکر یک بار دیگر گوش کنید!

 

محمد بحرانی اگرچه به عنوان صداپیشه جناب خان در برنامه خندوانه بیش از پیش شناخته شد اما سال های سال است که در دو عرصه موسیقی و صداپیشگی کار می کند و در بازیگری نیز توانا نشان داده است. بحرانی هم موسیقی بلد است و هم خوب می داند در یک شوی تصویری چگونه باید بر جذابیت های برنامه بیفزاید. کجا باید هیجان زده شود. کجا باید بخواند و کجا باید بنشیند.

شبنم مقدمی نیز بازیگر خوبی است هم در کارهای کمدی و هم جدی اما شاید کمتر کسی بداند او خواننده خوبی هم هست و در این عرصه تجارب زیادی دارد. حضور او در مسابقه صداتو نیز یک نقطه قوت محسوب می شود.

 

محسن شریفیان از آن هنرمندان بوشهری است که آدم دوست دارد همین طور بنشیند و ساز زدن و خواندن او را تماشا کند. او هم موسیقی می داند و هم قواعد حضور در مسابقه ای مانند صداتو را به خوبی بلد است. خواندن ها و حرکات نمایشی او بی شک یکی از جذابیت های این مسابقه معمایی است.

 

تقلید از برنامه خارجی

نکته جالب اینکه پیش از این احسان علیخانی برنامه جوکر را با کپی برداری از یک برنامه موفق ژاپنی ساخت و اتفاقا کارش گرفت. همین اتفاق درباره شب های مافیا نیز رخ داده که نمونه های خارجی دارد. حالا مسابقه صداتو نیز از روی یک برنامه کره ای ساخته شده است.

 

کپی برادری از برنامه های خارجی در ایران سابقه زیادی دارد. برنامه استعداد یابی عصر جدید، صدای جادویی و … اگر چه ما در این عرصه موفق بوده ایم اما در ساخت برنامه های اصل و اورجینال هنوز ضعف هایی داریم و نمونه آن رئالیتی شو دست به مهره است که به توفیق چندانی دست پیدا نکرد.

 

منبع: دوات آنلاین